כך תחסכו כסף על חשבון הסלולר

שלט של חסכון בכסף

איך לבצע השוואה בין חברות סלולר ולחסוך על תשלום מכשיר הסלולר

יוקר המחייה מציב אותנו לרוב בפני דילמות לא פשוטות. למשל, האם לקנות גבינה במבצע או את הגבינה שאנחנו אוהבים. כך או אחרת כמעט כל אחד אימץ לעצמו תוכנית חיסכון פרטית באמצעותה יוכל לחסוך על מנת לשלם את שכר הדירה ועדיין להשאיר משהו לבזבוזים. אחת הדרכים שבהן אתם יכולים לחסוך ובגדול, היא על תשלום החשבון החודשי לחברון הסלולר. כדי לדעת איך לחסוך בחשבון הטלפון, כדאי להכיר לפני כן להבין על מה אתם משלמים ולקבל מאיתנו טיפים לחיסכון בעלות ולקבלת הצעות מחיר טובות מחברות הסלולר. אחרי הכל, כולנו כחלונים בדרך שלנו.

 הכירו את חשבון הסלולר שלכם

קראו את פרטי החשבון של מכשיר הסלולר שלכם בקפידה ואף הרימו טלפון לנציג השירות בכדי להכיר את הפרופיל שלכם לעומק. שאלות שחשוב שתקבלו עליהן תשובה הן:

  1. כמה דקות שיחה יש לכם לחודש?
  2. כמה דקות שיחה יש לכם למספר אליו אתם מתקשרים הכי הרבה ואיזה מספר זה (של אותה חברת סלולר? של בזק? או אחר)?
  3. כמה דקות שיחה יש לכם בתוך המשפחה?
  4. כמה הודעות SMS אתם שולחים בחודש (וכמה מהן בתוך המשפחה)?
  5. האם יש לכם חבילות שירות שונות וכמה אתם משלמים עליהן (יש חבילות שבהן אתם קונים חבילת הודעות SMS במחיר מוזל, חבילת דקות לבן הזוג במחיר קבוע לחודש וכדומה)?
  6. האם אתם מחוייבים לתקופה מסויימת לחברה (הבדילו בין התחייבות לשירות סלולר לעומת קניית מכשיר בתשלומים. יתכן שאתם עדיין משלמים את מכשיר הסלולר בתשלומים אבל יכולים לעזוב את החברה)? בדקו האם יש לכם החזר חודשי על המכשיר והאם אתם מנצלים אותו (חברות רבות נותנות החזר של 20 ₪ לחודש למשל על דיבור מעל 200 דקות. אך האם אתם מדברים מעל 200 דקות? האם אתם מקבלים את ההחזר?).

חשבו את המחיר האמיתי שלכם לשימוש בסלולאר

חשבו מהו המחיר האמיתי שאתם משלמים לדקת שיחה ומהו המחיר האמיתי שאתם משלמים להודעת SMS. מחיר זה צריך לכלול את המחיר החודשי הקבוע של החבילות שלכם אם רכשתם כאלו. בנוסף, כדאי לשים לב למחיר חבילות גלישה באינטרנט שעליהן משלמים בנפרד. כעת אתם צריכים להגיע למספר כלשהו ברור שאותו תוכלו להשות בהצעות שתקבלו מחברות אחרות.

התקשרו לחברות מתחרות וקבלו הצעות מחיר

כעת עליכם להתקשר לחברות סלולר שונות (כל החברות למעט החברה שלכם) ולשאול מה המבצעים שיש להם כיום. חפשו האם אתם שייכים למודעון שזכאי למבצע כלשהו, למשל סטודנטים, חיילים, בעלי עסק וכדומה. לא תמיד המבצע לעסקים עדיף על מבצע לסטודנטים למשל (למרות שמקבלים עדיפות בשירות ובתורים, שגם לכך חשיבות).

תרגמו את הצעות המחיר שקיבלתם למחיר לדקת שיחה ומחיר להודעת SMS בהתאם לפרופיל שלכם (אם נתנו לכם מבצע של 300 דקות בחודש, אבל אתם מדברים רק 200 דקות, המחיר שלכם גדול ב-33% ממה שמתואר במבצע).

חישוב מחיר לדקה לפי פעימות

שימו לב כי יש הבדל בצורת החיוב בין המבצעים השונים. חיוב לפי מינימום דקה אומר שגם אם דיברתם שנייה, אתם משלמים על דקה. חיוב לפי פעימה של 12 שניות, מקטין את הספיגה שלכם מדקה שלמה לשתים עשרה שניות בלבד. כמובן שהכי טוב עבורכם חיוב לפי פעימות של שניה, כלומר אתם לא משלמים על שניות שלא ממש דיברתם בהן. אם המחיר של חברה אחת הוא 30 אגורות לדקה בפעימות של דקה, זה יכול לצאת לכם הרבה יותר יקר ממחיר של 40 אגורות לדקה בפעימות של שניה (תלוי אם אתם נוטים לשיחות קצרות, ארוכות וכדומה).

קבלת מכשיר חדש בהצטרפות לחברת סלולר

כאשר אתם מחליפים חברה, זו הזדמנות לשדרג את המכשיר. בררו האם המבצע כולל קבלת מכשיר ובאילו תנאים (אולי ניתן לקבל החזר מלא בהתאם לדקות השיחה שאתם מדברים בחודש). שימו לב כי מכשירי דור שלישי אמנם מתוחכמים אבל מחייבים לרוב אוטומטית חבילת גלישה שמוסיפה כמה שקלים לחשבון החודשי גם אם לא גלשתם באינטרנט כלל.

התקשרו לחברה שלכם ואיימו לנטוש

כעת לאחר שקיבלתם כמה הצעות, ובחרתם את ההצעה הטובה ביותר מבין המתחרים, התקשרו לחברת הסלולר בה אתם מנויים וראו מה היא יכולה להציע לכם. ספרו לה כי קיבלתם הצעה טובה יותר מחברה מתחרה ואתם שוקלים ברצינות לעזוב. שאלו איזה מבצע יש להם להציע לכם שייתן לכם הצעה יותר טובה.

 ישנן שתי אסטרטגיות שונות לקבל הצעת מחיר טובה מחברת הסלולר:

  1. לספר לחברה מה המבצע שקיבלתם מהמתחרה ולקבל הצעה טובה יותר במקצת (הנציגים מכירים את הצעות המתחרים, אין טעם לעבוד עליהם ולהמציא הצעה טובה מדי שלא באמת קיבלתם).
  2. לשמור על עירפול, לא לספר לחברה על ההצעות שקיבלתם מהמתחרות ופשוט לבקש את ההצעה הטובה ביותר שיכולים לתת לך כלקוח.

לא ניתן להמליץ על שיטה זו או אחרת, בחרו לפי העדפתכם. סביר להניח שהנציג יתחיל את השיחה ב "בוודאי שקיבלת הצעה טובה יותר, אני רואה שיש לך אצלנו חבילה מאוד ישנה ומאז שיפרנו את החבילות שלנו".

לעיתים ההצעה הטובה ביותר מתקבלת דווקא לאחר שאתם באמת מתחילים את תהליך העזיבה. באפשרות נציגי שירות לקוחות להציע הצעות פחות טובות מנציגי שימור לקוחות שאליהם אתם מופנים כאשר מבינים שאתם רציניים בכוונותיכם.

לקוח ותיק הוא לקוח מועדף ולכן כדאי עקרונית להישאר בחברה שלכם

חברות הסלולר לא אוהבות צרכנים שמחליפים כל שנה חברה בהתאם למבצע שבתוקף באותו הזמן. הן מתגמלות יותר לקוחות ותיקים ומוכנות לתת הנחות גדולות יותר ללקוח שעימן כבר כמה שנים.

על כן, המלצתנו היא להישאר עם החברה שבה אתם כבר נמצאים. נוסיף על כך את הנוחות שאין צורך למלא טפסים, לשלם על ניוד המספר וכדומה. אך זאת, רק אם ההצעה שקיבלתם טובה מספיק בהשוואה למתחרים. אל תפחדו לעזוב את חברת הסלולר שלכם, המספר יכול להישמר לכם והקליטה כיום בארץ טובה לרוב החברות במידה דומה, כמו גם השירות והיצע המכשירים המתקדמים.

 צפייה בפרסומות בסלולר תמורת כסף (דקות שיחה)

בזמנו השיקה סלקום תוכנית שמאפשרת צפייה בפרסומות תמורת החזר על דקות שיחה (zman is money זמן איז מאני ).

לתוכנית זו יתרונות למי שיש לו זמן וחשק לצפות בפרסומות. חשוב לוודא שאתם בכלל מקבלים את המסלול הטוב ביותר בסלקום לפני שבודקים תוכנית זו שיכולה להסתיים בעתיד ולהשאיר אתכם מחויבים לסלקום.

למה אנחנו?

  • חסכון משמעותי
    באמצעות המומחים של האתר תלמדו איך לחסוך באפיקים נכונים
  • 100% מקצועיות
    אנו עובדים עם יועצים מהטובים בתחום
  • שביעות רצון
    כ75 אחוז מגולשינו שהשתתפו בסקר שביעות רצון ציינו שהצליחו למנף את תוכניות החסכון שלהם

לקבלת הצעה

לקוחותינו מספרים

  • שני 7.3.2016
    "לא האמנתי שעל ידי פגישה עם יועץ אצליח למקסם את חסכנותי, אבל תאכלס זה עובד!"
    צלמית תמונת פרופיל
  • מריקה 22.4.2016
    "לאחר פגישה עם יועץ מטעם האתר הצלחנו לשנות את תוכנית החיסכון שלנו לפנסיה ובכך להרוויח אלפי שקלים"
    צלמית תמונת פרופיל
  • אבי מאירי 6.10.2015
    לחסוך מעולם לא היה הצד החזק שלי, אבל בעזרת המומחים מטעם האתר הצלחתי סוף סוף לצאת מהמינוס ואפילו לחסוך
    צלמית תמונת פרופיל