תמהילי משכנתא מומלצים לסכום של-200,000₪ לפי יכולות החזר שונות

אדם יושב מאחורי שולחן שעליו יש דגם של בית

משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך, לעתים עלינו לקחת משכנתא לתקופה של עשרים שנה ולמעלה מכך, יש לקחת את ההלוואה לאחר ייעוץ מקצועי, בחירת תמהיל מנצח ובדיקות רבות. חשוב לערוך תכנון פיננסי כדי לאמוד את יכולת ההחזר, נתון זה משפיע על בניית תמהיל ההלוואה ותקופת פריסת תשלומי ההחזר החודשיים.

כדאי לדעת כי בשנת 2016 ריבית המשכנתא התייקרה בכל המסלולים, מגמה זו המשיכה בתחילת שנת 2017 ולאחר מכן חלה ירידה בשיעור הריבית. יש לזכור כי בתקופה זו הריבית במשק לא השתנתה ונותרה על כנה, כלומר הריבית במשק עדיין בגובה 0.1%, לכן מסלולים כמו פריים וריבית משתנה כל חמש שנים עדיין נחשבים לאטרקטיביים עבור רוב הלווים.

כדי לבחור תמהיל משכנתא לסכום של 200,000 ₪ יש להגדיר את יכולת ההחזר של הלווה, בהתאם לכך קל לקבל החלטה איזה מסלולים לכלול בתמהיל ההלוואה ולכמה זמן. חשוב לשים לב לשינויים הצפויים במשק הישראלי, ובעיקר לשיעורי המדד והריבית. אמנם, משכנתא בסכום של 200,000 ₪ נחשבת נמוכה ורבים היו שמחים להתחייב רק לסכום זה, אך עדיין מדובר בסכום משמעותי ויש לקבל החלטות פיננסיות שקולות ונכונות, לכן אין לוותר על ייעוץ מקצועי.

הערה חשובה לפני שאנו מציגים בפניכם תמהלי משכנתא מומלצים, כל ההמלצות מיועדות לצרכי עיון והבנת הנושא. יש להתאים תמהיל משכנתא למאפייני הלווה ולצרכיו הייחודיים, לכן אין לראות בתמהילים המובאים כאן באתר כהמלצה עבורכם, הם עשויים להתאים ללווים מסוימים, אך הם אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי. חשוב לנו להדגיש כי תמהיל משכנתא בונים רק בעזרת יועץ מנוסה ומקצועי.

כמה משלמים על משכנתא של 200,000?

התשלום של משכנתא בגובה 200,000 ₪ משתנה בהתאם למסלולים שתבחרו בתמהיל ההלוואה, ובהתאם לתקופת ההלוואה. ככל שתתחייבו לתקופה ארוכה יותר כך תשלמו יותר, אם באפשרותכם להגדיל את ההחזר החודשי ולהתחייב למשכנתא קצרה יותר תוכלו לשפר את תנאי ההלוואה וליהנות מריביות נמוכות יותר.

כדי להבין זאת לפניכם דוגמה מספרית, נניח ואתם מרכיבים את תמהיל המשכנתא משני מסלולים- מסלול בריבית פריים ומסלול בריבית משתנה כל חמש שנים, הבנק יכול להציע לכם ריבית בשיעור 1.15 במסלול פריים וריבית בשיעור 3.4% במסלול השני. חישוב קל באמצעות מחשבון משכנתא מגלה כי במידה ואתם לוקחים את המשכנתא לתקופה של 10 שנים, ההחזר החודשי שלכם יהיה 1,904 ₪, ובסוף התקופה תחזירו לבנק סך הכל כ-231,600 ₪.

אם יכולת ההחזר שלכם גבוהה יותר, ונניח ואתם מסוגלים לעמוד בהחזר חודשי בגובה 2,450 ₪, תוכלו לקחת את מסלול הפריים לתקופה קצרה של 5 שנים. כך תשלמו סך הכל כ-229,700 ₪, כלומר חסכתם 2,000 ₪.

כמה יהיה התשלום החודשי על משכנתא של 200,000 ₪?

התשלום החודשי על משכנתא של 200,000 ₪ משתנה בהתאם למסלולים שתבחרו ובהתאם לתקופת ההלוואה, אם אתם מעוניינים לפרוס את ההלוואה לתקופה של 20 שנה תוכלו להחזיר לבנק מדי חודש כ-1,070 ₪, לתקופה של 15 שנה ההחזר החודשי יעלה לסכום של 1,350 ₪, לתקופה של 10 שנים עליכם להחזיר מדי חודש כ-1,900 ₪, ובהתאם לדוגמה שהבאנו בפניכם קודם, אם תקצרו את מסלול הפריים ל-5 שנים, עליכם לשלם מדי חודש 2,450 ₪.

כפי שאתם שמים לב כל שינוי ולו המזערי ביותר, גם במשכנתא בסכום של 200,000 ₪, משפיע על התשלום החודשי. לכן אין למהר ולהתחייב למשכנתא ויש לבצע בדיקות שונות ולפנות לייעוץ מקצועי.

צוות המומחים של המרכז לצרכנות פיננסית מביא לפניכם 2 תמהילי משכנתא מומלצים לפי יכולות החזר שונות:

התמהיל המומלץ הראשון מורכב משני מסלולים- מסלול בריבית פריים ומסלול בריבית משתנה כל חמש שנים. בתמהיל זה לוקחים מסלול פריים לתקופה של 10 שנים ומסלול בריבית משתנה כל חמש שנים לתקופה של 15 שנה, וכך ההחזר החודשי הוא כ-1,500 ₪.

לבעלי יכולת החזר גבוהה יותר כדאי לכלול בתמהיל המשכנתא 3 מסלולים שונים, ביניהם כמובן מסלול הפריים הנחשב לכוכב בשנים האחרונות בגלל הריבית הנמוכה. עם זאת יש לזכור כי הריבית במשק עלולה להשתנות בכל רגע נתון, לכן כדאי לקצר ככל הניתן מסלול זה. התמהיל המומלץ השני לפי יכולת החזר של 1,550 ₪ כולל את המסלולים הבאים:

  • 33% במסלול פריים לתקופה של 10 שנים
  • 33% במסלול ריבית משתנה כל חמש שנים לתקופה של 15 שנים
  • 34% במסלול קל"צ (ריבית קבועה לא צמודה) לתקופה של 15 שנים

סך הכל בתמהיל זה תחזירו לבנק בסוף התקופה סכום של 245,750 ₪, כמובן שהסכום עשוי להשתנות בהתאם לשינויים במדד ובריבית.

איך לבחור את תמהיל המשכנתא המתאים לכם ביותר?

אם אתם זקוקים למשכנתא בסכום של 200,000 ₪ עליכם לבדוק מראש מהי יכולת ההחזר החודשית שלכם, מומלץ שהתשלום החודשי לא יעלה על 20% מההכנסה שלכם, במקרים מסוימים אפשר להתחייב לתשלום חודשי עד 25% מסך ההכנסה, אך כדי להימנע מסיכונים מיותרים עדיף שלא להתחייב להחזר גבוה מכך.

כמו כן, חשוב לכולל בתמהיל המשכנתא מסלולים שניתן לפרוע מוקדם יותר, ללא תשלום עמלות פירעון גבוהות, ובעיקר ללא עמלת היוון הנחשבת ליקרה ביותר. ראוי לציין כ רוב הלווים פורעים את המשכנתא טרם זמנה, ורבים מבצעים מחזור של ההלוואה בהתאם לשינויים בריבית המשק והאינפלציה, ובהתאם לשינויים בחייהם האישיים, לדוגמה קבלת ירושה, זכייה בסכום כסף גדול, שינויים בשכר וכדומה.

כדי לבחור תמהיל משכנתא ליכולת ההחזר שלכם ולפי תכנון פיננסי מתקדם, הנכם מוזמנים להשאיר פרטים באתר. צוות יועצי המשכנתא של פורטל מידע יחזור אליכם בהקדם, נשמח לסייע גם לכם לבחור תמהיל משכנתא מותאם אישית וליהנות מהלוואה נוחה בתנאים הטובים ביותר.

מעוניין בחיסכון של עד

100 אלף ש"ח

במשכנתא שלך?

יועץ משכנתא מומחה מטעמנו יעזור לך לחסוך בריביות המשכנתא

סמן את סכום המשכנתא שברצונך לקבל
הזז את העיגול להגדלת או הקטנת הסכום
100,000
5,000,000
סכום נבחר 800,000 ש"ח

מה סוג השירות הנדרש?

ייעוץ למשכנתא חדשה
מחזור משכנתא קיימת
הלוואות על חשבון משכנתא
הלוואות לשיפוץ הבית
משכנתא חוץ בנקאית
משכנתא לעסק
משכנתא לגיל הזהב
ביטוח משכנתא
ממשיכים למיקום בארץ

מהיכן אתה בארץ?

צפון-רמת הגולן והגליל
חיפה והקריות
חדרה, זכרון והעמקים
אזור השרון
אזור המרכז
אזור ירושלים והסביבה
אזור השפלה עד אשקלון
אזור הדרום
אזור אילת והסביבה
מצוין! ממשיכים

לקבלת ייעוץ מקצועי מהיועצים שלנו השאר פרטים

פגישת ייעוץ ראשונה חינם ללא עלות

הטבות לזוכים בפרוייקטים של מחיר למשתכן

*שרות מלא כרוך בתשלום

אנא הזן את שמך השם נקלט בהצלחה
אנא הזן מספר טלפון נייד הטלפון תקין, ממשיכים!
אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

נצטרך ממך מספר פרטים נוספים להמשך התהליך

(זה ייקח פחות מדקה, מבטיחים!)

מהו סכום ההון העצמי שלך?

הזז את העיגול להגדלת או הקטנת סכום ההון העצמי
3,000,000
0

מה מצב חשבון הבנק שלך?

חשבון תקין(לא הוגבל אף פעם)
סורבתי בבנק למשכנתא
חשבון תקין (לא הוגבל ב5 שנים האחרונות)
שבון מוגבל (בחמש שנים האחרונות)
היה עיקול על החשבון
חזרו שיקים בחשבון
עוד כמה פרטים קטנים

מה שווי הנכס שברצונך לרכוש?

הזז את העיגול להגדלת או הקטנת הסכום
500,0000
400,000

האם יש לך נכסים?

דירה/בית פרטי
מסחרי-משרד, חנות
מגרש
אין נכסים
מצוין! ממשיכים

באיזה שלב של לקיחת המשכנתא אתה נמצא?

מצאתי נכס ולפני חתימה על זכרון דברים
אחרי חתימה על זכרון דברים
אחרי חתימה על הסכם
זכאי לדירה במחיר למשתכן
אחר
שאלה אחרונה והעזרה עם המשכנתא בדרך

שלב אחרון וסיימנו!

חסר רק מייל לשלוח לך את ההצעה
כתובת מייל לא תקינה

האם אתה מעוניין בבדיקת תיק ביטוחי?

הבדיקה ללא עלות והתחייבות ויכולה לחסוך לך עלויות מיותרות.