אחת השאלות החשובות והמורכבות ביותר בקרב יזמים, בעיקר בענף ההייטק, היא האם לגייס אשראי בבנק ומגופים פיננסיים אחרים או לצרף משקיע לעסק. למעשה, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו מאחר וכל מקרה לגופו, ישנם פרמטרים רבים להם יש לשים לב על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.
גיוס אשראי מאפשר ליזם להגשים את חלומותיו ולהקים עסק חדש, מיזם או להשקיע בחברה הקיימת כדי להרחיב אותה ולמנף אותה קדימה. עם זאת, גיוס אשראי אינו דבר של מה בכך, יש לשים לב עלויות המימון והאשראי, ואת ההלוואה יש להחזיר בפרק זמן מוגדר מראש עם ריביות ולעתים גם הצמדה.
צירוף משקיע לעסק
באמצעות צירוף משקיע חדש לעסק אין צורך להתחייב להלוואות גדולות, להתמודד מול בנקים וגופים פיננסים אחרים, ולמעשה היזם לא מסכן את כספו מאחר והסיכון מוטל ברובו על כתפיו של המשקיע. עם זאת, המשקיע מעוניין לראות רווחים, למזער סיכונים ולכן הוא עלול להתערב בהחלטות שלך היזם. בנוסף, בתמורה לכסף שהוא משקיע במיזם העסקי הוא ידרוש אחוזים מהחברה, מניות ולעתים ידרוש מעורבות יתר בניהול החברה ובהליכי קבלת ההחלטות המבוצעים בה.
כדאי לדעת כי כאשר מצרפים משקיע עלולים לגלות כי הוא אינו מבין בתחום בו העסק מתמחה, לכן דרישותיו עלולות להפריע לניהול תקין של העסק ולגרום למריבות בין השותפים ולקבלת החלטות שגויה העלולה למנוע את הצלחת המיזם. כמו כן, ישנה חשיבות מתי מגייסים משקיע לעסק, האם כדאי לעשות זאת בשלב הראשוני, לאחר בניית אב טיפוס או השלמת שלב הפיתוח הראשוני של המוצר או התוכנה או בשלבים מתקדמים יותר.
כל מקרה לגופו
כדי לקבל החלטה ולברר מה עדיף, לגייס אשראי דרך בנקים, קרנות מימון או חברות מימון חוץ בנקאי, או שמא כדאי להעדיף משקיע, מומלץ לפנות ליועץ עסקי מנוסה. יש להתחשב בכל הפרמטרים כדי לקבל החלטה שקולה ומשתלמת עבור היזם, לכן יש לברר מהן עלויות גיוס האשראי, לבדוק האם המשקיע יכול לסייע להצלחת המיזם ולא רק להזרים כסף וכדומה.
למידע נוסף השאירו פרטים בטופס באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם. צוות המומחים של המרכז הישראלי לצרכנות פיננסית מתמחה בפתרונות מימון ואשראי לעסקים, נשמח לסייע גם לכם.