בניית תוכנית עסקית

בעלי עסק בפגישה על התוכנית העסקית שלהם

אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך הקמת עסק חדש או מיתוג מחדש של חברה קיימת, הוא בניית תכנית עסקית מסודרת וברורה שנוגעת ליעדים של העסק. כתיבת תכנית עסקית יכולה להיות דבר די מורכב ובעיקר מבחינת ההלימה בין ההתנהגות בפועל לבין התכנונים המוקדמים, אך אם מתייחסים אל הנושא בצורה רצינית ואחראית, יש לכך תרומה חשובה בהמשך הדרך.

מהי החשיבות של בניית תוכנית עסקית?

כל בעל עסק בעל ניסיון יגיד לכם כי תוכנית עסקית מוצלחת צריכה להיות פשוטה ומובנת, לא רק לנציגי החברה, אלא גם לאנשים מבחוץ, בין אם מדובר על גופים פיננסיים שמעניקים אשראי או משקיעים שמתעניינים בשותפות. המטרה של הכנת תוכנית עסקית, היא לתכנן את הפעולות המעשיות של החברה, תוך כדי הבנה שיהיו קשיים עתידיים ומהמורות שיכולות להפתיע את בעלי החברה לרעה.

כל תכנית עסקית מוצלחת צריכה לכלול בתוכה מענה על מספר שאלות עיקריות שנוגעות לפעילות של העסק – מה רוצה החברה להשיג, איך היא רוצה להגיע ליעדים שלה ומהם האמצעים הדרושים לכך. עם זאת, בגלל שהחיים הם אינם צפויים, כדי מאד להעמיד יעדים ריאליים ולהעריך באופן אובייקטיבי את הנקודות החלשות והמגבלות של העסק.

למעשה, כאשר כותבי התכנית העסקית מתמקדים במספרים הקשורים למכירות ורווחים, לעיתים כדאי להציג סכומים שמרניים יותר וזאת בגלל מגוון האירועים הבלתי צפויים שיכולים להתרחש בעתיד. מבחינה זו, עדיף לבעלי החברה להיות מופתעים לטובה ולהיות מוכנים לתרחישים הפחות אופטימיים.

מאפייני הכנת תוכנית עסקית

כדי לעשות תכנון אופטימאלי של הפעילות העתידית בחברה, מומלץ בין השאר להתייחס לנושאים כמו היקף המכירות הצפוי בחודשים והשנים הקרובות, הסכומים הנדרשים למימון ההקמה או הפרויקט, כמות האשראי החיצוני שהחברה מעוניינת לקחת, מקורות המימון הפוטנציאליים, מספר עובדים מתוכנן, רווחים ומזומנים צפויים, היקף המכירות, השירותים או המוצרים המובילים של החברה ועוד.

חשוב לציין, כי פנייה לאנשי מקצוע ויועצים בעת הכנת תכנית עסקית, יכולה לתרום במידה רבה לכתיבה נכונה ואף לספק נקודת מבט נוספת מבחוץ. הדבר דומה לבניין, שבו הוחלט על הקמת יסודות חזקים בטרם המעבר לבנייה עצמה – בניין ועסק כאלו יהיו חזקים ואיתנים לאורך שנים רבות.

מבחינה טכנית, אחד הפרקים העיקריים של תכנית עסקית, הוא התמצית. זהו למעשה תקציר של התכנית כולה, שאותו ניתן לשלוח, לדוגמא, למשקיעים פוטנציאליים או להראות לנציגי בנקים בעת גיוס אשראי. כתיבה מדויקת של התמצית, מעבירה את המסר לגבי יעדי החברה באופן מיידי ונותנת אפשרות לעבור לפרקים האחרים.

אנו במרכז הישראלי לצרכנות פיננסית רוצים להכיר ולתת ללווים הפוטנציאליים גישה לחברות השונות שמציעות מסלולי אשראי צרכני ועסקי במשק. רוב הציבור מודע להלוואות שניתן לקחת בבנקים, אך מעטים מכירים את האופציות המגוונות שקיימות בקרנות והגופים החוץ בנקאיים שהחלו לפעול לפני זמן לא ארוך יחסית. עם זאת, דווקא הלוואות בשוק החוץ בנקאי יכולות להיות משתלמות יותר עבור לווים ספציפיים.

מכיוון שהלוואה היא מוצר לכל דבר, יש חשיבות בהשוואה מוקדמת בין האפיקים הקיימים ולאחר מכן בחירה באופציה ההולמת ביותר. המומחים של המרכז הישראלי לצרכנות פיננסית הם בעלי ניסיון רב בתחום ויכולים להתאים לך את האופציה הטובה ביותר מנקודת מבט אובייקטיבית ובלתי תלויה.

חשוב לציין גם, כי בנוסף לחיסכון בזמן על חיפושים והוזלת עלויות האשראי, פנייה לאנשי מקצוע יכולה להגדיל את הסיכויים לקבלת ההלוואה המבוקשת. זאת, מכיוון שדגש חזק מושם על מילוי טפסים בצורה נכונה, הגשת בקשה קורקטית וניהול משא ומתן מול המלווה בשלבים המאוחרים יותר.

במידה ואתה מעוניין לקבל ייעוץ לגבי בניית תכנית עסקית או שמא זקוק לאשראי לעסק שלך, כל מה שעליך לעשות זה להשאיר את הפרטים האישיים שלך בעמוד זה ואנו מבטיחים ליצור אתך קשר טלפוני במהירות האפשרית.

למה אנחנו?

  • חסכון משמעותי
    הלוואות בריביות הטובות ביותר בשוק
  • 100% מקצועיות
    אנו עובדים עם חברות הייעוץ העסקי המובילות בשוק
  • שביעות רצון
    מעל 70% מהגולשים שלנו מצאו יועץ בעזרת האתר

לקבלת הצעה להלוואה לעסק

לקוחותינו מספרים

  • גולן שרעבי
    "העסק החדש שלי כמעט קרס. ברגע האחרון פניתי לייעוץ מקצועי ובלתי תלוי באתר. גם הצלתי את העסק שלי וגם חסכתי כמעט 4,000 שקלים בשנה אחת!"
    צלמית תמונת פרופיל
  • לימור נחמיאס
    "ליווי עסקי הוא אבן דרך בבניית עסק ובשמירה על יציבותו. קיבלתי הרבה טיפים מהמומחים באתר וייעול ההתנהלות הכלכלית שלי גרמה לי להגביר את המכירות בכ-17% תוך שלושה חודשים!"
    צלמית תמונת פרופיל
  • יהב אלמוג
    "בשוק כל יועץ לוקח סכומים לא הגיוניים ויוצא שאתה עובד בשביל לשלם לו. במרכז הישראלי לצרכנות פיננסית נותנים ללא עלות מידע שלא יסולא בפז. עד כה חסכתי כ-7,500 שקלים!"
    צלמית תמונת פרופיל
  • אלינור בן אברהם
    "השוק מוצף מידע מוטה ולפעמים מטעה. המידע שמומחי האתר מספקים הוא אובייקטיבי לחלוטין. באמצעות מומחה מטעמם הוצאתי את העסק מהקשיים
    צלמית תמונת פרופיל